Open Air Group Ab on ostanut Ultracom-konsernin (Ultracom Oy ja Ultracom Group Oy) koko osakekannan. Ultracom on pohjoissuomalainen koirien ja vapaana laiduntavien tuotantoeläinten seurantaratkaisujen kehittäjä ja valmistaja, joka on tehnyt pitkäjänteistä ja innovatiivista työtä langattoman tiedonsiirron parissa. Ultracomin päämarkkinat ovat Suomi ja Ruotsi ja yrityksen liikevaihto vuonna 2020 oli noin 5.2 milj. euroa.
Open Air Group on jo aiemmin hankkinut sateenvarjonsa alle Ultracomin kanssa samalla toimialalla toimivan Tracker Oy:n. Nyt muodostuva kombinaatio on Euroopan suurin alallaan ja sen yhteenlaskettu liikevaihto on noin 11 milj. euroa ja se tulee työllistämään suoraan noin 50 henkilöä.
”Olemme kasvaneet viime vuosina erittäin voimakkaasti ja seuraava askel suunnitelmissamme on hakea kasvua Euroopan markkinoilta. Voimien yhdistäminen Trackerin kanssa ja yhteinen leveät hartiat omaava omistajamme, tarjoavat hyvät lähtökohdat haastaa isoja kansainvälisiä kilpailijoitamme, ja tekevät meistä kertaheitolla vakavasti otettavan kilpailijan kansainvälisillä pelikentillä.” Toteaa Ultracomin toimitusjohtaja Jari Maansaari.
”Näemme tämän ennenkaikkea strategisena kumppanuutena Ultracomin ja Trackerin välillä, missä hyödynnämme kummankin yrityksen vahvuuksia ja pystymme luomaan yhdessä kattavan infrastruktuurin esimerkiksi metsästäjien ja koirien turvallisuutta parantamaan.” Mainitsee Trackerin toimitusjohtaja Markus Salmenpohja.
”Trackerin ja Ultracomin liitto on täydellinen kohtaaminen, missä yhdistyvät toisiaan täydentäen kokemus, osaaminen, tutkimus ja tuotekehitys sekä markkinointi- ja myyntiresurssit. Edessämme on erittäin mielenkiintoinen yhteinen tulevaisuus”, sanoo Open Air Groupin toimitusjohtaja Camilo Sjödin.